WIADOMOŚCI

Zmiany w regulaminie sportowym FIA 2008
Zmiany w regulaminie sportowym FIA 2008
Zaprzestanie prac nad rozwojem silników, jeden dostawca opon i skrzynie biegów mające wytrzymać dystans czterech wyścigów to główne postulaty zmian regulaminu sportowego F1 na sezon 2008. Wprowadzenie nowych regulacji ma na celu: zredukowanie kosztów uczestnictwa, poprawienie widowiskowości sportu, oraz poprawienie bezpieczeństwa.
baner_rbr_v3.jpg
W sezonach 2008, 2009 i 2010 zespoły będą mogły używać tylko jednego projektu silnika, który musi być zgłoszony do FIA w celu homologacji nie później niż 1 czerwca bieżącego roku. Dalsze zmiany będą możliwe za zgodą FIA i pozostałych producentów jednostek napędowych.

Jeden dostawca opon zostanie wybrany na ten sam trzyletni okres czasu. Na każdy wyścig, każdy zespół będzie dostawał takie same opony ? dwa komplety na suchą nawierzchnię, jeden na mokrą i jeden na ekstremalne warunki atmosferyczne. Okładziny termiczne, których dzisiaj używają teamy do rozgrzewania opon będą zabronione.

Dystans dwóch wyścigów jakie musi przetrwać silnik pozostanie bez zmian, ale skrzynie biegów będą musiały wytrwać cztery Grand Prix. Nieprzewidziana zmiana, któregoś z tych komponentów będzie skutkowała karą w postaci 15-kg balastu. Ten system zastąpi dzisiejszą karę spadku o 10 miejsc na starcie wyścigu. Używanie samochodów zapasowych będzie zakazane.

Testy poza wyścigami będą ograniczone do 30.000 kilometrów na rok. Podczas wyścigów samochody będą musiały spełnić warunki parc ferme już od 18.30 w piątek, podczas gdy teraz mogą to zrobić po sobotnich kwalifikacjach.

Nowe zespoły nie będą musiały wnosić depozytu w wysokości 48 milionów dolarów, który jest aktualnie wymagany aby wziąć udział w serii F1. Zamiast tego będą musiały zapłacić wpisowe w wysokości 300.000 euro. Zespoły będą mogły bardziej niż dotychczas korzystać z komponentów konkurencji na zasadzie klient - dostawca, ale główni producenci samochodów nie będą mogli dostarczać silników do więcej niż dwóch zespołów bez pozwolenia FIA.

Maksymalna dozwolona liczba wyścigów w kalendarzu Formuły 1 wzrośnie do 20. Aktualnie może ich się odbyć maksymalnie 19.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

17 KOMENTARZY
avatar
expiro

23.03.2006 17:46

0

To co mi się podoba - to zwiększenie liczby GP, może być również ciekawe z przepisem o tym, że skrzynie biegów mają wytrzymać 4 wyścigi. Nie wiem za to czy jest potrzebne wprowadzanie tylko jednego dostawcy opon. Powinna być możliwość wyboru i nie będzie punktów dla firm opowniarskich, taki mały monopol. Mam nadzieję, że tak jak zapowiadają widowiskowość wyścigów wzrośnie :)


avatar
pablomak

23.03.2006 19:19

0

Bardzo dobrze że będzie więcej wyścigów ale głupio że nic się nie zmiemniło z silnikami


avatar
maciekmak

23.03.2006 20:15

0

Troche głupio że team'y będą musiały mieć 1 typ silnika zatwierdzony przez FIA


avatar
menes80

23.03.2006 20:25

0

to glupie dlaczego beda musieli jezdzic na oponaczh jednej firmy to monopol trzeba testowac tez inne firmy moze kiedys bedzie tam tez nasza debica hahaha


avatar
crash3r

23.03.2006 21:50

0

ja na razie sceptycznie podchodze do tych nowych wymogow regulaminowych. tzn do niektorych.. dobrze np ze 300.000€ wpisowego zastapi kaucje w wysokosci 48mln$ bedzie wieksza rywalizacja, gdyz slabe teamy beda tez mialy dodatkowa mobilizacje skoro pieniezna bariera wejscia do GP bedzie korzystniejsza :) a co do skrzyni biegow na 4 GP to nie bardzo mi sie to podoba, tak samo zreszta jak jest juz teraz z silnikami.. no ale do 2008 jeszcze troche czasu... ;]


avatar
timi1980

23.03.2006 23:24

0

bez sensu oni cgcą zrobić szkólke niedzielną a nie F1. (((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((


avatar
expiro

24.03.2006 06:31

0

Chyba zabardzo nie rozumiem, dla czego szkółkę niedzielną? Dla czego tak myślisz? A co do zmian, to mogą one wyjść tylko na dobre, za wymianę - dodatkowy balast. Zmusi to konstruktorów do wytrzanania trwalszych komponentów bolidu. A co do jednej charakterystyki bolidu, to poprostu konstruktorzy będą musieli się wcześniej sprężyć, a nie później wprowadzanie zmian, to może wyrównać trochę poziom pomędzy maruderami, a czołowymi teemami, a w konsekwencji może być ciekawiej. F1 to badzo komercyjny i widowiskowa dyscyplina sportu, dla tego FIA nie wprowadzi zmian, które drastycznie obniżą widowiskowość. Choć niektóre zmian mające na celu poprawienie bezpieczeństwa niewypaliły - wydaje mi się, że zeszłoroczne zakaz zmiany opon... Ale już to jest poprawione.


avatar
kri5_87

24.03.2006 08:57

0

"Zaprzestanie prac nad rozwojem silników, jeden dostawca opon"- to wszystko moze wstrzymać rozwój f1


avatar

24.03.2006 10:17

0

To juz nie bedzie F1 tylko szkółka dla amatorów jazdy bolidem,a obecne gwiazdy F1 poprzenosza sie do WTCC albo DTM !!!!!!!!!


avatar
Piotras_23

24.03.2006 10:22

0

Po nowych przepisach F1 stanie sie szkółka dla amatorów jazdy bolidem a obecne gwiazdy F1 przeniosa sie do WTCC albo DTM


avatar
rumer

24.03.2006 14:06

0

Z roku na rok Formula 1 dziwnieje, prawdziwa F1 skonczyla sie gdzie początkiem lat '90. Teraz tylko chcą aby bylo taniej (F1 nie moze być tania) bezpieczniej (kazdy kierowca wie czym ryzykuje a jezdzi w F1 bo "są" to krolewskie wyścigi) a jeśli do tego zatrzymią postep rozwoju technilogii to za pare lat wszystko to upadnie...


avatar

24.03.2006 19:29

0

Popieram rumera - f1 to f1, a nie jakies tam wyscigi dla byle kogo :/. Z roku na rok coraz absurdalniejsze ograniczenia wprowadzaja. Z tymi silnikami na 3 lata to juz moim zdaniem ostre przegiecie... Totalne zachamowanie rozwoju...


avatar
expiro

25.03.2006 12:58

0

Jeśli naprawdę w F1 chodzi o podniesienie wydowiskowości to jeszcze przepisy o zaprzestaniu prac nad silnikami zostaną cofnięte. A co do świadomości kierowców to, każdy z nich musi zdawać sobie sprawę z tego jak może się skończyć jazda z takimi prędkościami. Ale jakoś nigdy to tak bardzo nie przeszkadzało kierowcom, nawet w czasach gdy bezpieczeństwo było zepchnięte na dalszy plan, liczyły się wtedy osiągi maszyn. Powinien być znaleziony złoty środek, którzy zrównoważy bezpieczeństwo z widowiskowością. A ograniczanie rozwoju prac nad nowymi jednostkami napędowymi jest złą drogą.


avatar
pablomak

25.03.2006 16:28

0

prace nad rozwojem silnikow powinny byc prowadzone przeciez to silnik jest jedna z najwazniejszych rzeczy nie ukrywajmy formula 1 jest po to by zawodnicy mieli pieniadze a my hobby i radosc z wyscigow, wszystko powinno byc lepsze azeby zawody byly ciekawsze i bardziej widowiskowe, ciekawe:) :>


avatar
misiakow

26.03.2006 12:35

0

beznadzieja!!!! po co te ograniczenia, niech najlepiej wogóle wycofają bolidy niech rowerami jeżdżą :/


avatar
MarcinB

27.03.2006 19:56

0

ten regulamin jest glupi tylko ze jest wiecej grand prix ale te ograniczenia sa niepotrzebne


avatar
maryanos

28.03.2006 11:54

0

Szczerze mowiac czytajac ten artykul upewnilem sie ze trzy razy czy przypadkiem nie jest juz 1.kwietnia.... straszna porazka !! Zaprzestanie prac rozwojowych nad silnikiem na 3 lata ??!!! Czemu to ma sluzyc ??? Zeby biedniejsze zespoly zdobywaly jakies punkty w GP ?? A jesli zdobeda, to co ?? Widowiskowosc wzrosnie bo zapunktowalo Super Aguri a nie Toyota ?? Guzik. Ilu z Was ogladalo WSbR gdzie wszystkie silniki byly takie same ?? To jest po prostu nieciekawe, nie ma zadnych nowinek, zadnego postepu... tylko jazda w kolko na silnikach, ktore juz dawno moglyby byc szybsze i mocniejsze. Pomysl z oponami - ZENADA !!!! Co komu szkodzi, za aktualnie konkuruja ze soba dwie wielkie firmy tworzac coraz to lepsze gumy ???


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu